Nowa kampania społeczna z rodzicami w roli głównej

KPH_30012013_CLP_syn WAW“Rodzice odważcie się mówić” to tytuł kampanii społecznej organizowanej przez Kampanię Przeciw Homofobii. Tym razem na plakatach i bilbordach outują się rodzice gejów i lesbijek.

W ramach kampanii w największym miastach w Polsce pojawiły się trzy wersje bilbordu z rodzicami i ich homoseksualnymi dziećmi.

Powstała również strona internetowa dla rodziców gejów i lesbijek: www.odwazciesiemowic.pl.

Jeszcze w 2012 r. KPH zorganizowała w ramach cyklu Akademia Zaangażowanego Rodzica warsztaty dla rodziców, które miały stać się impulsem do powstania w Polsce ruchu solidarnych rodziców osób LGBT.

Najnowsza akcja KPH odbiła się szerokim echem w mediach. To pierwsze tego rodzaju przedsięwzięcie w polskiej przestrzeni publicznej.

Tegoroczną kampanię można porównać do akcji “Niech nas zobaczą”, którą zorganizowała również KPH dokładnie 10 lat temu. Ówczesna akcja spotkała się z falą protestów i nienawiści do gejów i lesbijek. Plakaty z trzymającymi się za ręce homoseksualnymi parami były niszczone i zamazywane. Biorąc pod uwagę w większości pozytywny odbiór dzisiejszej kampanii, można zauważyć postęp w postrzeganiu spraw osób LGBT przynajmniej w głównych mediach.

Obejrzyj film z kampanii:

replika_button__FB