Walczą o tolerancję… w klapkach – marka Kubota po raz kolejny wspiera Pride Month!

Kuboto, zawiodłem się na Tobie. Toleruje dobro, zło – precz! Nie kupię nigdy nic Kuboty. Fajna ta ideologia taka nie za mądra. To tylko kilka komentarzy, które pojawiły się pod postem Kuboty na Facebooku o starcie akcji “Jesteś tolerancyjny? Tak, ale… nie ma ale!”. To kolejna odsłona wsparcia marki dla społeczeństwa LGBTQ+ z okazji Pride Month.

Na pierwszy rzut oka Kubota może w ogóle nie kojarzyć się z tęczową sprawą – marka powstała w samym środku lat 90. XX wieku i jest w 100% polska. Po latach memów z “Januszami” w roli głównej wydawać by się mogło, że to brand przeciwny środowisku LGBTQ+. Nic bardziej mylnego — Kubota to nie klapki, lecz styl życia. Styl życia zakładający równe traktowanie każdego, niezależnie od płci, orientacji seksualnej czy pochodzenia.

Wsparcie środowiska LGBTQ+ oraz walka o równość dla każdego jest obecnie w DNA Kuboty od reaktywacji brandu w 2018 roku. To wtedy czwórka przyjaciół postanowiła zaryzykować wszystko, by zrealizować wielkie marzenie o stworzeniu czegoś niesamowitego. Od samego początku projektu wiedzieli, że chcą zrobić coś więcej niż tylko zbudować dobrze prosperującą firmę.

Kubota jest zatem biznesem w pełni odpowiedzialnym społecznie. Oznacza to, że w przeciwieństwie do wielu innych, często większych marek, klapkowa legenda wspiera ważne według zespołu i zarządu sprawy nie tylko zmianą logo w mediach społecznościowych, ale przede wszystkim pieniężnie.

Jesteś tolerancyjny? Tak, ale… nie ma ale!

Chyba każda osoba utożsamiająca się ze środowiskiem LGBTQ+ usłyszała od kogoś “jestem tolerancyjny, ale…”, po którym następowała próba usprawiedliwienia swojego braku tolerancji. Ta jakże często występująca, życiowa sytuacja zainspirowała przedstawicieli marki do stworzenia hasła przewodniego dla sloganu tegorocznej edycji wspierania przez markę Miesiąca Dumy.

Marka w poście na Facebooku, w którym informuje o akcji, przywołuje kilka statystyk dotyczących sytuacji osób LGBTQ+ w naszym kraju:

  • 70% młodzieży LGBTQ+ spotyka się z przemocą ze względu na swoją orientację seksualną lub tożsamość płciową.
  • Ponad 20% osób LGBT+ straciło w swoim życiu kogoś bliskiego ze względu na swoją nieheteronormatywność.
  • 50% osób LGBT+ mierzy się z depresją.
  • 70% młodzieży LGBTQ+ ma myśli samobójcze.
  • 12% społeczeństwa LGBT+ planuje wyjazd z kraju w najbliższym czasie, z czego decydującym czynnikiem jest nagminne doświadczanie dyskryminacji w Polsce.

Powiedzieć, że osoby LGBT+ mają w Polsce ciężko, to nic nie powiedzieć. Potwierdza to wynik uzyskany w raporcie ILGA-Europe, który co roku bada prawodawstwo oraz praktykę stosowania prawa wobec osób LGBT. 13 punktów na 100 możliwych to najgorszy wynik w całej Unii Europejskiej.

W ramach tegorocznej akcji, której partnerem jest Kampania Przeciw Homofobii oraz Replika, Kubota wywiesiła plakaty w ponad 40 restauracjach w Łodzi i Warszawie, by dać impuls do wychodzenia nie tylko z szafy, ale także z domu, na ulice, by głośno walczyć o swoje prawa. Bo prawa osób LGBTQ+ to prawa  .

Oprócz tego Kubota, jak co roku, wspiera organizacje walczące o równość osób LGBTQ+ także finansowo — część dochodów ze sprzedaży klapków przekazywana jest Kampanii Przeciwko Homofobii oraz Fabryce Równości.

Wsparcie — nie pierwszy i nie ostatni raz

Działalność charytatywna Kuboty trwa od lat — marka ma na koncie współprace z PCK, WOŚPem, PAH, Fundacją JiM, Fundacją Kolorowy Świat, Fundacją Załoga Bulldoga, Monarem, Fundacją po DRUGIE, Fundacją Kapitan Światełko i innymi podmiotami, które na pierwszym miejscu stawiają równość i dobro innych osób.

Od 2019 roku marka ma w swojej ofercie tęczowe produkty — część zysków z ich sprzedaży przekazywane jest fundacjom walczącym o równouprawnienie osób LGBTQ+. Dwa lata po wprowadzeniu pierwszej tęczowej pary klapków, marka zorganizowała kampanię #silateczy, która okazała się ogromnym sukcesem. Udział w niej wzięły inne firmy, m.in. Bolt, Yope, Myszojeleń, Gandalf, Your KAYA, Plantwear i Many Mornings. Marki połączyły swoje zasięgi i możliwości, by jak najszerzej oraz możliwie najbardziej skutecznie walczyć z dyskryminacją i nietolerancją.

Kubotę wyróżnia dodatkowo fakt, że jest pracodawcą przyjaznym środowisku LGBT+. Nie jest to wyłącznie niepisana zasada — wręcz przeciwnie! W Kulturze organizacyjnej marki znajduje się zapis o tolerancji i akceptacji, które są głównymi filarami firmy. Marka propaguje równość nie tylko na zewnątrz, ale także w strukturach wewnętrznych. Te wszystkie działania są doceniane, o czym świadczy fakt podwójnej nominacji do nagrody Pracodawcy roku wspierającego osoby LGBT+.