Różowe złotówki

Pierwsze w Polsce badanie dotyczące sytuacji osób LGBT w pracy oraz potrzeb LGBT jako konsumentów/ek

 

Tomek Jędrowski – prezes LGBT Business Forum; foto: Laurent Salazar

 

 „Work, bitch” czyli „Do roboty, zdziro” – śpiewa w nowym hicie Britney Spears. Singiel wziął szturmem gejowskie dyskoteki. My jednak – my, czyli LGBT Business Forum – chcielibyśmy pójść o krok dalej niż Britney i zapytać osoby LGBT: do jakiej roboty? Gdzie? W jakiej atmosferze? Na jakich warunkach? Z jakimi współpracownikami? We własnych firmach czy w wielkich korporacjach? Na państwowej posadzie? Do roboty, siedząc w szafie, czy do roboty, będąc wyoutowaną/ym? Czy odczuwamy dyskryminację w miejscu pracy? To niebagatelne pytania: większość ludzi spędza kawał życia w pracy. Do tej pory w Polsce nie przeprowadzono badania na temat tego, jak osoby LGBT odczuwają swoją nienormatywność w miejscu zatrudnienia.

Druga kwestia to osoby LGBT jako konsumenci. Co jest dla nas ważne przy zakupie usługi lub produktu? Które firmy działające w Polsce są uważane za najbardziej przyjazne osobom LGBT? Czy międzynarodowe korporacje, które szczycą się polityką niedyskryminowania w USA i Europie Zachodniej, prowadzą taką politykę w Polsce?

Rynek LGBT ocenia się w Polsce na około 2,3 mln konsumentów, z siłą nabywczą powyżej 35 miliardów euro rocznie. Jest to rynek, z którego nie zrezygnuje żaden trzeźwo myślący biznesmen. Jako konsumenci LGBT, wydając nasze pink money, mamy duży wpływ na firmy działające w Polsce.

Dotychczasowe badania dotyczące tematyki LGBT w Polsce zajmowały się głownie aspektami socjologicznymi i społecznymi. Pierwsze w Polsce Badanie rynku i środowiska pracy osób LGBT w Polsce 2014” ma na celu uzyskanie informacji na temat potrzeb osób LGBT zarówno jako pracowników/ pracownic, jak i konsumentów/ek. Na podstawie danych z Waszych ankiet mamy też nadzieję wybrać najbardziej przyjazne osobom LGBT firmy w Polsce. Wyniki ogłosimy już w czerwcu br.

Zapraszamy do wypełnienia ankiety. Jest dostępna tu: ankieta.lgbt.biz.pl

facebook.com/LGBTBusinessForum

 

Tekst z nr 47/1-2 2014.

Digitalizacja archiwum „Repliki” dzięki wsparciu finansowemu Procter & Gamble.